Košík je prázdný

Automatická převodovka KTM

KTM AMT – neboli Automated Manual Transmission – stírá hranici mezi sportem a komfortem, využívá všech výhod automatizované převodovky a přidává vzrušení a ovládání tradiční manuální převodovky.

AMT je o volbě a umožňuje jezdcům vybrat si mezi manuálním režimem bez spojky (M) nebo automatizovanou převodovkou bez plynu (A). V závislosti na zvoleném režimu řazení se řazení na další rychlostní stupně děje automaticky nebo musí být provedeno ručně, řadicí pákou nebo řazením pádly. 

 

JE TO AUTO – ALE NE TAK, JAK JE ZNÁTE

Stejně jako u jakékoli jiné automatizované převodovky je u AMT rozjíždění, zastavení a všeobecná jízda stejně snadné jako šlápnutí na plyn. Bez potřeby tradiční spojkové páčky se po zařazení prvního rychlostního stupně sepne odstředivá spojka se sešlápnutím plynu, což umožňuje mimořádně plynulé rozjezdy bez obav ze zhasnutí motoru. Když se jízda změní z uvolněné plavby na nápor pronásledující vrchol, AMT to okamžitě udělá. Řazení převodových stupňů je řízeno elektronicky prostřednictvím ECU a řídicí jednotky převodovky, přičemž elektromechanický akční člen řazení provádí řazení za pouhých 50 milisekund – což je srovnatelné s tradiční převodovkou využívající Quickshifter+, díky čemuž je řazení mimořádně přesné a super hladké.

Na rozdíl od tradičních převodových sekvencí 1 – N – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 má AMT řazení P – N – 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6.

P znamená PARKING, což zabraňuje rozjetí motocyklu. Kvůli normálně otevřené odstředivé spojce není možné zablokovat zadní kolo motocyklu ve svahu vložením převodu. Proto je v převodovce implementována mechanická aretační západka. Parkovací a neutrál lze volit pouze pomocí řadicí páčky na kostce spínače na řídítkách, bez ohledu na to, zda motor běží nebo ne, se zataženou přední nebo zadní brzdou pro změnu mezi parkováním, neutrálem a 1. převodovým stupněm.

 

MANUÁLNÍ REŽIM

Pokud chcete plně manuální ovládání, manuální režim vám umožní řadit rychlostní stupně pomocí tradiční nožní řadicí páky nebo pádla. Při použití tradiční nožní řadicí páky na levé straně motoru páka aktivuje senzor, který dává signál elektronice, aby přeřadila – stejně jako u Quickshifter+ – řazením dalšího zvoleného převodového stupně nahoru nebo dolů. Jezdci mohou také řadit nahoru nebo dolů pomocí řadicích pádel na levé spínací kostce. Rozložení páky nožního řazení lze změnit z normálního na inverzní v závislosti na modelu kola. K dispozici je také možnost aktivovat řazení s omezovačem vysokých otáček, které umožňuje motocyklu řadit rychlostní stupně, když jezdec pracuje ve vysokých otáčkách. Tuto funkci lze zapnout nebo vypnout v manuálním režimu.

 
 
 

AUTOMÓD

Tento režim poskytuje plně automatizované řazení, díky čemuž je jízda extrémně snadná. Automatické řazení je založeno na různých parametrech vozidla, jako je skutečná poloha převodového stupně, otáčky motoru, točivý moment motoru, úhel náklonu, zrychlení, rychlost vozidla, úhel sklonu a samozřejmě vstupy jezdce. V automatickém režimu může jezdec přepínat své preference řazení prostřednictvím tří různých režimů řazení na palubní desce, jmenovitě COMFORT , STREET a SPORT .

Tyto režimy řazení spolupracují s jednotlivými jízdními režimy motocyklu, aby bylo zajištěno použití nejlepšího nastavení automatizované převodovky. Během používání režimu automatického řazení je možný ruční vstup nebo přepsání řazení, přičemž nejsnazší způsob změny převodového stupně je pomocí pádel řazení nahoru a dolů na levé kostce spínače. V tomto případě se plně automatický režim na 4 sekundy potlačí a poté se přepne zpět do aktivního automatického režimu. V případě, že jezdec potřebuje více zrychlit a velmi náhle otevře plyn, systém aktivuje funkci kick-down a přeřadí na nižší převodový stupeň. To je důležité pro předjíždění, nebo když silnice vyžaduje trochu víc "jeďte!"

Jezdec může také zahájit podřazení rychlým zavřením plynu. To usnadňuje předjíždění preventivním výběrem správného převodového stupně. Když je ACC aktivní na motocyklu vybaveném AMT, systém zpomalí, až se zastaví, když se vůz vpředu zastaví. Pokud je zastavení kratší než 3 sekundy, systém automaticky zrychlí. Když je doba zastavení delší než 3 sekundy, jezdci musí zrychlit nebo kliknout na tlačítko pokračování.  

 

VÝHODY AMT

  • Vysoce inovativní technologie AMT s minimální hmotností a bez zvětšování celkových rozměrů podvozku.
  • Snížené namáhání, větší pohodlí pro jezdce, žádné zhasínání motoru, není třeba používat spojku.
  • Maximální jízda je příjemná díky rychlému a dynamickému řazení.
  • Mnoho možností individuální konfigurace systému podle preferencí jezdce díky různým režimům řazení a volbě manuálního nebo automatického řazení.

 

 

 

 

 

Na těchto stránkách používáme soubory cookie

Abychom Vám mohli poskytnout ten nejlepší zážitek a nabídku, měříme, vyhodnocujeme a spolupracujeme s vybranými partnery (mj. Google, Seznam, Heureka).
Děkujeme, že nám k tomu dáte Váš souhlas.